Gå til innhold
Arkivverket

[#8231] Kirkebøker for Alstahaug og Herøy?


Gjest Elisabeth Hestvik Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Hestvik Johansen

Hei! Hvor kan jeg finne kirkebøker for Alstahaug og Herøy i Nordland?? De er ikke lagt ut på nettet enda.. Også lurer jeg på om det er noen som forsker på slekt fra Austbø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina M.Nordby

Jeg forsker på Martha Paulsen gm. Julius Severin Sahl Kristiansen og Indine gm Ole Johan Adolfsen. Alle født på Austbø. Ved å flkge folketellingene bakover har jeg allerede funnet en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Til Nina! Dersom det er den Julius Kristiansen som hadde en søster som het Jacobia eller Jacobine ( Døde for noen år siden over 90 år ) Så kjente jeg henne meget godt.Send meg en mail eksavjord@c2i.netTil Elisabeth ! Du kan også prøve denne adressen til etterlysninger. http://www.slektsbiblioteket.com / Om det er noe som jeg kan hjelpe deg med så send meg en mail eller ring. Mange hilsener fra Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Johansen

Hei !Via ditt lokale bibliotek kan du bestille mikrofilm fra alle landets kirkebøker, og de har gjerne også leseapparater for mikrofilm som du kan få bruke.hilsen John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Johansen

Hei. Jeg vet ikke hvilken slekt du forsker på fra Austbø, men min oldefar hadde en bror som het Adolf Jensen, som bosatte seg på Austbø ca 1870/80. Hans foreldre bodde på Hamnes, men kom opprinnelig fra Værdal og Vega. Dersom du trenger opplysninger om disse, send meg en mal på agnar.johansen@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Det hender jeg søker meg frem til gamle innlegg. Vet jo ikke hvilken slekt du har forsket på i Austbø pr. 2002 Elisabeth, men du spør jo om det er noen som forsker på slekt i Austbø. Jeg skal ganske langt tilbake i tid før jeg får aner i Austbø eller i nærheten av Austbo, og min 2 ganger tippoldemor Doreth Anna Nilsdatter kom fra Alteren som tror er ved Austbø(døpt 06.04.1793. Hennes farmor Alhed Nilsdatter var fra Knapsodden i Herøy og ble gift 31.05.1757 med Hans Nilsen Sørra. I sitt 2. ekteskap ble hun gift med Alexander den 28.10.1774, og de var brukere i Østbø.Alhed Nilsdatters far Nils Joensen(1702-gravl.03.05.1744) var født i Knapsodden i Herøy, men var bruker i Østbø de siste årene av sitt liv. Det er mulig at Nils sin mor Ane Nilsdatter(ca 1703-gravlagt 11.05.1783) var fra Austbø.Foreldrene til Nils Joensen her var Joen Olsen(ca 1673- gravlagt 08.10.1758) og Alhed Olsdatter(ca 1666-gravlagt 20.08.1741). En av disse hadde sannsynligvis Ole Nilsen Østbø til far, og han var født ca 1617. Jeg har skrevet han som far til Jon Olsen ut fra Alstahaug Kannikgjeld, men er usikker på om han kan ha vært far til Alhed Olsdatter istedet.Det var kanskje ikke disse du var ute etter da du spurte Elisabeth? Jeg kan legge ut liste over kirkebøker for Alstahaug hvis det er av interesse, og da blant annet med mikrofilmnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.