Gå til innhold
Arkivverket

[#8236] Backstrøm, Halden


Gjest Knut Sandblost
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Sandblost

Kjenner noen til Erik Samuel Backstrøm, f 1884 og søsteren Olga Ottilia, f 1893 ? De kom fra Sverige sammen med foreldrene på slutten av 1890-tallet. Olga skal ha blitt gift på en gård i distriktet. Erik var lærling på Cathrineholm Jernverk ved ft 1900. Flere opplysninger ønskes. MVH Knut Sandblost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

På min telefon CD er der 51 stk Backstrøm,derav 2 i Tistedalen-og det var vel der familien bodde i FT 1900. Så hvorfor ikke å ringe og spørre. MVH SIG---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Har undersøkt det, men det var dessverre bom. Erik og Olga hadde to søsken som emigrerte til USA, har lurt på om Erik gjorde det samme, men kan ikke finne ham i emigrantlistene. Finnes det flere kilder jeg kan undersøke? Vennlig hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Samuel Backstrom, 18 år gml smed fra Tistedalen. ankom Ellis Island i 1902. Skulle til onkel C. Backstrom i Portland, Oregon. Ankom 1. august 1902 med skipet Celtic fra Liverpool.jeg ser av emigrantprotokollen at han dro fra Norge som Laurits Samuel Backstrøm, men resten er veldig passe med Erik Samuel. Kanskje han hadde 3 fornavn? Ofte det.For nemlig, Theodor og Agnes Backstrom ankommer sammen til Ellis Island 29. mai 1906, de skulle til en bror J. S ??. Backstrom i Portland Oregon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Så den var til meg, den Laila. Jeg trodde er øyeblikk vi var innpå omtrent samtidig. Jeg må undersøke nærmere om de kan være brødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Regner med at dette kan være av interesse: Name: Backstrom, Theodore County: Clackamas Death Date: 07 Sep 1980 Certificate: 80-14641 Spouse: Martha Birth Date: 08 Sep 1887Theodors ss# BACKSTROM, TED 540-10-8313 Birth: 8 Sep 1887 Death: Sep 1980et lite skudd i blinde: Name: Backstrom, Erick County: Portland Death Date: 08 N 1937 Certificate: 3737 Spouse: Olgaenda ett: (mer sannsynlig, samme county som Theodore) Name: Backstrom, Samuel County: Clackamas Death Date: 20 Feb 1931 Certificate: 62 Spouse: LillianDette er vel kona til Theodore: Name: Backstrom, Martha May County: Clackamas Death Date: 10 Aug 1993 Certificate: 93-16746 Spouse: Ted Birth Date: 01 May 1896Marthas ss# BACKSTROM, MARTHA 542-09-3183 Birth: 1 May 1896 Death: 10 Aug 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

De var fem søsken: Erik Samuel, født 16 juli 1884 Theodor (kallt Ted), født 8 sept 1887 Agnes Elisabeth, født 6 aug 1890 Olga Ottilia, født 25 juni 1893 Paul Waldemar, født 4 juli 1895 (min kones oldefar) Det var ingen bror J.S, men to farbrødre Olof Gustav (f 1861) og Karl Johan (f 1863) emigrerte fra Sverige til Norra Amerika hhv 1882 og 1887. Kjære deg, Laila! Hvor har du funnet navn på ektefelle til de avdøde? På familysearch fant jeg dødsdato til Ted Backstrom, f 8 sep 1887, men ingen flere opplysninger.Mange tusen takk, Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.