Gå til innhold
Arkivverket

[#8242] Berntine Gunders., Stange i Hedmark


Gjest Laila Kornstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Kornstad

I 1865-tellingen finner jeg Berntine Gundersen med datteren Louise i Christiania:5438 21 1 Berntine Gunders. Madame Enke ug 39 k Hedemarken 5439 22 Louise Gunders. Datter ug 8 k ChristianiaBerntine er her enke og ugift! Hun er født på Hedemarken ca. 1826. I 1875 er hun også i Christiania. Her er det oppgitt at hun født 1827 i Stange.23201 9 1 Berntine Gundersen m hm e Arb. og portnerkone 1827 Stange b 23202 10 Louise Gundersen k d ug 1858 Kristiania b 23201 9 1 Er det noen som har anledning til å prøve å finne dåpen til Berntine i Stange 1827 og til Louise i Christiania 1858? Louises fødselsdag skal ifølge en muntlig kilde være 8. juni. Hun skal også ha vært 'uekte', og det var muligens Berntine også, så det er litt usikkert med etternavnene her. Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Laila, bestill den microfiche fra Vår Frelsers menighet i Oslo for årene 1850-65. Her vil du kon finne ekteskap med en som het ? Gundersen og datteren pluss mannens død. Ved ekteskap vil det stå hva hennes far het. Jeg antar at det kan være Christian Schjerman. Hvis så, da er hun født i Stange. hansmyhr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Til Hans Myhr. Tusen takk for at du så etter og svarte meg! Nå skal jeg få tak i kirkeboka for Vår Frelsers menighet så fort det er mulig! Står det noe om at denne Berntine som du har funnet er utflyttet fra Stange? Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Nei, har ikke hatt tid til å se etter det.Vær snill å si fra direkte hvis du finner noe i Vår Frelser Menighet. Jeg ser ikke så ofte på denne sia. Hans Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vasaasen

Hei ! Det er ikke født mer enn denne ene Bertine i Stange på den tiden, Bertine Beata Schjermann født 21.03.1827. Hun er ektefødt av foreldre Christian Schjermann og Marthe Jonsdatter. Jeg har skrevet en artikkel om slekten Schjermann i Hedmark Slektshistorielags tidsskrift nr. 2-2000, men hadde da ikke funnet noe om Bertine's etterkommere. Jeg er derfor svært interessert å utveksle informasjon med deg om dette. Vet som sagt ikke hvor det ble av Bertine, men det var flere i denne slekten som havnet i Christiania. Send en e-post til, 'stein-va@online.no' så kan jeg sende deg en kopi av artikkelen. mvh Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.