Gå til innhold
Arkivverket

[#8244] Døpte i Bergen


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Dere svarte dette på en forespørsel fra meg: Eg fann dåpen til Johannes Andreas i kyrkjeboka for 'Sjukehuspresten' A2. Mora var Tjenestepige Mette Helene Severine Jacobsen og bustaden hennar var Arbeidsanstaltens fattigavdeling. Fadrane til Johannes Andreas var Rebslager John Alfred Olsen og Mad. Nilsine Olsen. Så mitt neste spørsmål i denne sammenhengen er: Far til Johannes Andreas er oppgitt til å være Peter Johnsen og han er fortsatt vanskelig å finne. Er der noen opplysninger om han ved dåpen skrevet av sjukehuspresten?. Han ble jo også innskrevet den 27 nov 1898 i St. Johannes kirke, kan det stå noe der. Jeg er spesielt ute etter evt. fødselsår og bostedsadresse på angivelig far Peter Johnsen og hvem som meldte inn dåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det finn du nok aldri. Han var stuart/sjømann og dett var nok dett. Kva han eigentleg hette, får du heller aldri vite. Det var nok mora som sa fram namnet hans, som vart skriven inn. Og då var sikkert fyren for lengst over alle vover. Han finst ikkje registrert som far i andre høve i Bergen. Så han var nok innom, fekk sitt og fór - for godt. Diverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Det var jo en bombastisk uttalelse. Jeg har allerede funnet en mulig kandidat, men jeg mangler den siste linken for å få det bekreftet og derfor prøver jeg alle de mulighetene som finnes. Det var tross alt ikke alle som var 'lette på tråden' og menn som stakk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.