Gå til innhold
Arkivverket

[#8261] Kiplesund


Gjest Steinar Gilde
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Gilde

Ønsker gjerne opplysninger om det finnes gårds-historiebøker der Kiplesund utenfor Aure er tatt med, og hvilken kommune Kiplesund ligger i. Mvh S.Gilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Eg kan hjelpe med at Kiplesund ligg i Aure kommune, og hadde tidligere postadr. Lesund, (om den postadr. eksisterar idag veit eg ikkje).mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei For Aure og området rundt er det utgitt noen bygdebøker, ikke ættesoger. Bøkene er kalt 'Gardstales for Stemshaug', tror det er i 3 bind, husker ikke hvilket som omfattet Kiplesund. Bøkene er ganske gamle, men en del opplysninger er det å finne. Jeg har selv slekt på Kiplesund, så det ville vært artig å høre fra deg, kanskje vi møtes på samme folket. e.mail . hanne.heen@c2i.net, Hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gilde

Takk for hjelpa begge to. Nå har jeg fått vite både kommune og bygdebøkene for Kiplesund. Skal prøve å sjekke bøkene, så får vi se om anene er felles. Da jeg har e-mail adressen din Hanne, kan det hende at jeg kanskje spør direkte om slekt. Hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.