Gå til innhold
Arkivverket

[#8264] John Henriksen Rossing, Borge i Lofoten


Gjest Rønnaug Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rønnaug Trondsen

Prøver meg på nytt med et innlegg jeg hadde for ett års tid siden, uten videre respons: Det jeg leter etter er forfedre til John Henriksen Rossing. I 1895 befant han seg i Borge i Lofoten, og fikk datteren Aagot med Albertine Hansen f:1867 fra Høines i Borge i Lofoten (datter av Hans Jacob Hansen f:1828 og Agnethe Gulbrandsdtr.f:1841) I FT 1900 for Strinden finner jeg en John Henriksen Rossing f.1870 fra Tolgen, som stenhugger ved T.hjems Domkirke, men er usikker på om dette er samme mann. Noen som har nærmere opplysninger om denne mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hege Sofie Bull

Hei !Kan ikke hjelpe deg så mye, dessverre... Men Borge og Valberg Bygdebok tar for seg gårdene i Borge, har sjekket bindene 3 og 4 og finner ikke gården Høines i dem... Det er imidlertid kommet to bind til - kanskje du kan finne mer opplysninger i slekts- og gårdshistorien der ? Du kan sikkert få låne disse bygdebøkene på biblioteket !Håper det var til noe hjelp !Vennlig hilsen Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.