Gå til innhold
Arkivverket

[#8275] Lars Eriks. på Leivestad søre, Hosanger f. 1736


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Kan noen bistå med foreldrene til Lars Eriksen, 64 år, på Leivestad Søre i 1801?Kan han være sønn av Eirik Lars. Melkeraaen og Anne Eriksdtr. Almås som gifter seg i Hamre 24.6.1733?Lars er andre gang gift 16.6.1793 med Guri Larsdtr. Leivestad (om hennes foreldre se annet innlegg). Er hans første enken kone Anne Olsdtr. Leivestad (gift med en Lars Eriksen Hopland 12.6.1764)? I tilfelle - hvordan fikk Lars gardsnavnet Hopland, hvis paret over er hans foreldre?Og vet noen hvor lenge Anne Olsdtr. levde, hvor hun var fra, og gjerne også hvem hennes første mann var?Takknemlig for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Hei igjen Heidi! Dette er tatt ifra Alenfitboka: Erik Larsen Mjølkeråen (1708-1741) gift 1733 med Anna Eriksdtr. Almås (1710-1785). Anna var gift 2. gang 1741 med Ole Askildsen Herland (1716-1758) Erik overtok bruket på Hopland i 1734. Foreldrene hans var Lars Larsen Hopland (1679-1726) g. 1702 m. e. Maritte Andersdtr. Mjølkeråen (1677-1759). Disse bodde i Mjølkeråen. Hans foreldre var Lars Eriksen Hopland (ca. 1653-1726) g. 1678 m. Kari Gudmundsdtr. Nore Åse (ca. 1659-1729) Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Her gikk det litt fort. Lars Eriksen Søre Leivestad var født 1736 og sønn av Erik Larsen og Anna Eriksdtr. på Hopland Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Tusen takk for hjelpen!Ser ut til at jeg må anskaffe Alenfitboka. Hvis den fortsatt er i handelen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Tusen takk for hjelpen!Ser ut til at jeg må anskaffe Alenfitboka. Hvis den fortsatt er i handelen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Opplaget av Alenfitboka er utsolgt og så vidt jeg vet er det ikke planer å få trykt opp nye. Men du kan jo prøve å få tak i boken i Antikvariat eller med etterlysning. Selv var jeg meget heldig og fikk et eksemplar av broren til min oldemor. Lykke til. Mvh. Kenneth Bratland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.