Gå til innhold
Arkivverket

[#8280] Hvilken kirke kan personen være døpt i?


Gjest R Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest R Bjerke

Hei, leter etter en person som ble født i 1904 og han bodde da i Bryggerigangen i Oslo. Bryggerigangen tilhører Jacobs Menighet, men det rare er at det finnes ingen kirkebok over døpte i 1904 og fremover i Riksarkivet/Statsarkivet for Jacobs Menighet. Hvilke andre kirker ville det være naturlig å døpe noen i når man bodde der han bodde, på den tiden? Hilsen en som lurer veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei! Vil tippe på at Jacob menighet er stedet å lete tross alt jeg; dersom du vet at gateadressen tilhørte den menigheten. At kirkeboken ikke finnes filmet på RA/SAO betyr jo ikke at den ikke eksisterer. Kanskje kan en telefonsamtale til et menighetskontor løse problemet for deg? Lykke til! Hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Bryggerigangen tilhørte Jacob. Det det kan vært, er at denne kirkeboken er 1. ikke levert inn enda, 2. ikke filmet enda. Dersom den er levert inn, men ikke filmet, er de tilstede på Statsarkivet, (på Sogn), og du kan få se på dem der. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Prøv prestekontoret i Oslo Domkirke Der fant jeg en kirkebok for viede i Jacob Menighet i 1905 Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest R Bjerke

Tusen takk alle sammen! Jeg har stor tro på det Solveig sier, da også Statsarkivet (så sent som igår) ba meg sjekke med Oslo Domkirke, men nå vet jeg at den ligger der pga. det Solveig kan bekrefte. Stor takk, Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.