Gå til innhold
Arkivverket

[#8312] Etterkommere i Bergen?


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Etterlyser etterkommere og familie. Anna Mathilde Edvardsdtr. Hervig f. 1862 i Stenkjær. I begynnelsen av 1880 årene giftet hun seg og fikk fruenavnet Pettersen, og fikk en datter i 1884 Elvine. Fam. var bosatt i Trondheim. Begge jobbet på dampskip, Anna som førstetjener. Men Anna var allerede før 1900 tell. blitt enke. I 1920 årene flyttet hun til Bergen, var bestyrerinne på Holbergstuen som den gang var hotell/pensjonat?.Hennes siste adresse var Nordnesgt.35 (Styrmannshjemmet)i 1939-40. Hun var jo allerede da en eldre dame, om hun døde vites ikke og jeg finner heller ingen grav, mulig i Trøndelag. Elvine Pettersen giftet seg med Otto Pettersen (bokholder), men når de giftet seg, kom til Bergen og om Otto var trønder vet jeg ikke. De bosatte seg på Hop i Fana og bodde der i alle år. De fikk en sønn, født i 1920 årene og mulig navnet var Rolf. Hans yrke var kanskje revisor. Elvine og Otto Pettersen levde i 1975, jeg vet at Otto gikk 1 dag i uken å traff sine gamle kollega til lunsj på Hotell Norge og han var da i nittiårene. Håper noen kjenner til disse personene, og vil ta kontakt. Mvh. Allis-Elin Rokkones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.