Gå til innhold
Arkivverket

[#8324] Adopsjoner


Gjest Hege Dåpan
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Dåpan

Jeg har en venninne som har en datter på 3 år. Datteren (som vi kan kalle Frida) har en far som er adoptert, født ca 1970. Frida er mye syk og det kan være et tilfelle av alvorlig sykdom. Hennes far er så som så, ikke så mye kontakt med sin datter, en sånn som bare surrer rundt. Men min venninne har god kontakt med hans adoptivforeldre. Adoptivforeldrene vet ikke hvem hans biologiske foreldre er, men det vet han. Min venninne har spurt ham om det men han nekter å snakke om det. Grunn til at hun vil vite det er av hensyn til Frida, om det kan ligge noe arvelig belastet sykdom i genene. Men han vil ikke fortelle. Er det noe mulighet for henne å finne ut av noe, med hensyn til et barns liv, eller må barnefaren fortelle for i det hele tatt å noen gang få vite? Hvordan er gangen i dette? Blir veldig glad for å få vite hvordan dette i staten Norge fungerer! Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er eit spørsmål for juristar; ikkje for arkivarar. Difor er det flytta frå Arkivforumet til Brukarforumet. Men her er det kanskje nokon som kan svara Hege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Jeg vet i alle fall at det er straffbart å sette et barns liv og helse i fare. 'Fridas' mor bør legge saken fram for fylkesmannen.Lykke til for mor og barn.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.