Gå til innhold
Arkivverket

[#8335] Hvor leter jeg da?


Gjest Annilen Frisvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Annilen Frisvold

Jeg har fått informasjon om at en i min familie skulle ha fått et barn,betalt ut mora som reiste har ifra og ingen har hørt noe siden.Mitt spørsmål blir da hvor finner man sånne opplysninger vet jeg har sett noe om dette i et tema her,mener det har stått at disse bidragssakene blir registrert en plass?Dette må ha skjedd mellom ca 1930-1940 og da ligger det kanskje sperre på innsyn og eller? Vennlig hilsen Anniken Frisvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det var nok slett ikke sjelden det ble gitt falske opplysninger om barnefar, eller slett ingen opplysninger i det hele. Bidragssakene (som ligger i fylkesmannsarkivene) er sperret i 80 år, men partene har rett til innsyn. Men i saker som den skisserte vil det neppe være noe å finne i arkivene. Poenget med å betale ut og 'eksportere' 'problemet' var jo nettopp at man ikke skulle få oppmerksomhet rundt det.Vi har skrevet et par epistler om emnet, og den som måtte være interessert kan finne det under nettadressen: http://home.online.no/~fndbred/barnef.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.