Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Svein Arnolf Bjørndal

[#8346] Simen Torgrimsen Lunde (Lunder), Gran f. c. 1620

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg har en ane Mari Simensdtr. d. 1741 g.m. Lukas Paulsen Romholt under Hval i Gran (skifte 1707). Jeg er interessert i Maris opphav.Det var i 1647 3 personer ved navn Simen på Hadeland: Simen Læren i Gran, Simen Lunde i Gran og Simen Rud i Jevnaker.Mari Simensdtr. var ikke datter av Simen Læren. Simen Rud vet jeg ikke mer om, han var ikke på Rud i mt. 1664/66, og synes heller ikke å ha vært noe annet sted på Hadeland da.Det var skifte på Lunde 9/3 1661 etter Maren Hansdtr., g.m. Simen Torgrimsen. De hadde barna: Torgrim, Hans, Sigrid, Anne, MAREN og Ulvhild. Alle barna var umyndige, og en av vergene var morbroren Gudmund Hansen Hilden.Tids- og stedsmessig kunne denne Maren Simensdatter passe som 'min' Mari som kom til Romholt.- Er det noen som evt. sitter med informasjon om at Maren Lunde ble gift til et annet sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.