Gå til innhold
Arkivverket

[#8352] Johan Ellevsen el. Olsen f. 1870 nær Drammen


Gjest Gry Vibeke Ertvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Er det noen som kan fortelle meg noe om Johan Ellevsen /Olsen , født 1870 nær/i Drammen? Han er sønn av Ellev Ols. og Berthe O. Trondsdatter. Søsken er Carl/Karl, Othilia, Laura og Annette Olava. Johan utvandret til Amerika, men skal ha fått to barn i Drammen med en pike han ikke var gift med.Tror ikke disse ble med til USA. Johan var bror til Carl, som er min oldefar. Ønsker å spore opp etterkommere av Johan både i Drammen og USA.Kanskje hadde Johan et fornavn til. Vennlig hilsen Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Kirkebok for Eiker:Født 7. februar 1870 - døpt i Nedre Eiker kirke 18 april 1870 - Johan - Ægte - Bager Ellef Olsen Lysagereie og Berthe Oline Trondsdatter - Faddere: Karen Andreasdatter Krogstadeie, Live/Louise Marie Pedersdater ibid, Andreas Olsen ibid, Edvard Augistinussen Lysager, Bernhard Augustinussen ibid,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei Jon! Tusen takk for din hjelp, det er jo rette personer. Er nybegynner som slektsdetektiv, så jeg lurer på hvordan du fant kirkebokopplysninger - de er ikke på nettet enda? Har du kopier hjemme? Hvordan får jeg isåfall tak i slike? Skal nemlig prøve å finne ut mer om min slekt i Drammen, bl.a. dåp/vigsel vedr. mine tippoldeforeldre, for å få tak i generasjonen bak. Takknemlig for tips! Hilsen Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Gry Vibeke -Ibid er en forkortelse for 'ibidem' og betyr sammesteds, i samme skrift eller på samme side. I forb. med slektsforskningen støter vi ofte på dette ordet, og da vanligvis i forbindelse med oppramsing av personer med samme etternavn/gårdsnavn, og hvor kun den første blir benevnt med dette, og den/de påfølgende kun med fornavn pluss ibid eller ibidem, altså bærer de samme navn som førstnevnte.Lykke til med forskningen!Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Gry - Har kirkebøkene på mikrofilmkort - de kan kjøpes på statarkivet - de finnes også mikrofimet på ruller i arkivene og på bibliotekene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.