Gå til innhold
Arkivverket

[#8356] Flytting i USA?


Gjest Inger Johanne Elsebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Johanne Elsebø

I 1877 utvandret Bengt Johannesson med familie fra Nore i Numedal til Iowa, USA.Ifølge 1880 folketelling bodde familien i Marion township, Clayton county:Bent Johnson 46 years, carpenter, born in Sweden Sarey Johnson, 36 years, born in Norway John Johnson, 13 years, born in Norway Gregor Johnson, 11 years, born in Norway Betty Johnson, 7 years, born in Norway Hattey Johnson, 5 years, born in Norway.De er ikke å finne i 1885 tellingen for Marion. Finnes det noen muligheter for å finne flyttinger, eller må man bare lete ”etter nåla i høystakken?”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Finner hverken Bent eller Greg(or)y i 1900-tellingen (over hele USA, ikke bare i IA). Ingen som heter Sarey Johnson, for mange Sara.Hvor har du fått se 1885-tellingen for Iowa? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Johanne Elsebø

Jeg har fått hjelp gjennom Clayton County, Iowa Genweb Project, men hun som hjalp meg refererer til 1885 telling og kan ikke finne dem der. Hun hadde ikke tilgang til senere tellinger. Finnes 1900-1910-1920 tellinger søkbare? Jeg har forsøkt å lese 1900 tellingen gjennom ancestry.com, men de er jo ikke søkbare - bare 'bla-bare'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! hos www.genealogy.com kan du abonnere på søkbar 1900-telling!Ancestry.com driver og registrerer index til sine censuser, men det går kjempetregt. De har 7-8 stater klare for 1900. (De holder vel abonnentene på pinebenken for å tjene mer penger, tenker jeg :o)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Johanne Elsebø

Jeg går ut fra at du abonnerer på genealogy.com. Er den enkel å avbestille hvis man ikke ønsker abonnement lenger. Jeg gjorde et søk på 1900-tellingen deres og fikk noen treff på Bent Johnson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Jeg har ikke prøvd og av-abonnere, så det vet jeg ikke. Fikk 16 treff på Bent J. men ingen av dem passer på din skjønner du! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.