Gå til innhold
Arkivverket

[#8363] Søk etter slekt i USA


Gjest Sigrid Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Svendsen

Jacob Edvard Wilhelmsen f.20.05.1868.Tromsøysund. Far: Vilhelm Jacobsen, mor:Barbro Josefsdatter.Utvandret til USA 13.07.1892.fra Trondheim.Ankom Ellis Island 01.08.1892 med skip Servia.Reisemål Minneapolis Minn. Han var da 24 år og ugift.Har forsøkt forskjellige søkemuligheter i USA men ikke lykkes å finne ham. Kan noen hjelpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Sigrid! I ships-manifestet sto det at han hadde tenkt seg til NY City, kanskje han ble der? Brooklyn i NY var veldig norsk en gang...Jeg skal se litt rundt om jeg finner ham. Har du noen som helst flere opplysninger? Var det andre i familien som reiste, før eller etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Svendsen

Hei Laila.Tusen takk for at du leter litt.Dette med NY var veldig spennende. Vi skal snart reise til USA bl.a.NY.Vi synes derfor det hadde vært morsomt å finne ut om han event. har etterkommere som lever i dag.Jeg vet ikke så mye mer om han enn det jeg har fortalt.Familien mistet kontakten med ham rundt 1904-05. Siden har ingen hørt fra ham i følge de gamle som lever i dag.Skal prøve å lete om noen i hans familie har reist tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har jo hatt en del problem med å finne familie i USA selv og fikk en del adresser her til gravsteder som man kan søke i: Minnesota Cemeteries Cemeteries on the Internet Cemeteries onlinemore cemeteriesAndre adresser jeg fikk:Minn Gen Web USA Web Search Rootsweb Cemeteries Cyndi¹s List Minnesota Death Certificates 1908 - 1953Jeg fant ihvertfall den ene av mine grandtanter takket være dette. Mvh Kjellaug Robberstad Petit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Svendsen

Hei Kjellaug. Takk for mange tips. Har prøvd de fleste uten hell.Det er som å lete etter nåla i osv. Roter antagelig rundt, klarer ikke å komme inn de stedene der jeg må betale med kort,vet ikke hva jeg gjør feil.!!? Er det noen som vet om det finnes folketelling i USA for 1900 som er tilgjengelig GRATIS og om man kan søke på hele USA i ett søk.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.