Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Mona Dalheim

[#8364] * etter personnavn

Recommended Posts

Gjest Mona Dalheim

Jeg mener at jeg tidligere har kunnet lese hvorfor * benyttes. Finner ikke dette igjen. Min oldemor og hennes 7 barn er alle påført en * etter navnet. Min oldefar som er oppført først har ingen *.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

På inngangssida til teljinga ser du ei lenke Spesialteikn. Der finn du forklaringa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Du finn det under Spesialteikn på fyrste sida du kjem til på kvar folketelling. Og det står der fordi den som skreiv tellinga ikkje hadde med etternamnet på andre enn hovudpersonen; dei andre har fått etternamnet sitt tillagt av den som har registrert dataversjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Søren óg, eg blei eit halvt minutt for sein til å få kome med fyrstehjelpa :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Uff, eg blei eit halvt minutt for sein til å få kome med fyrstehjelpa :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Og så balla systemet seg slik at det blei to innlegg; Jan, du må gjerne fjerne det eine! Og gjerne dette óg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Kan det ikkje få stå, då. Litt småprat må det vera rom for på ein laurdagskveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mona Dalheim

Takk for god hjelp. Nytt spørsmål! Når det bare står logerende , er det da fl? Øvre Voldgt., nytt hushold 1 ...Sophie Hans. hm, vaskekone, e 52 år. Linjen under:Edvard Hans. logerende, skomagersvend ug 20 år. Kan hun være hans mor? Fra telling 1865 Kristiania. Hvis man søker på hele etternavnet får man ikke opp vedkommende. Det tar jo mye lengre tid å søke opp da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Når det berre står logerande vil eg tru at ein ingenting kan vita om slektskap ut frå denne termen isolert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive