Gå til innhold
Arkivverket

[#8364] * etter personnavn


Gjest Mona Dalheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Dalheim

Jeg mener at jeg tidligere har kunnet lese hvorfor * benyttes. Finner ikke dette igjen. Min oldemor og hennes 7 barn er alle påført en * etter navnet. Min oldefar som er oppført først har ingen *.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Du finn det under Spesialteikn på fyrste sida du kjem til på kvar folketelling. Og det står der fordi den som skreiv tellinga ikkje hadde med etternamnet på andre enn hovudpersonen; dei andre har fått etternamnet sitt tillagt av den som har registrert dataversjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Og så balla systemet seg slik at det blei to innlegg; Jan, du må gjerne fjerne det eine! Og gjerne dette óg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Dalheim

Takk for god hjelp. Nytt spørsmål! Når det bare står logerende , er det da fl? Øvre Voldgt., nytt hushold 1 ...Sophie Hans. hm, vaskekone, e 52 år. Linjen under:Edvard Hans. logerende, skomagersvend ug 20 år. Kan hun være hans mor? Fra telling 1865 Kristiania. Hvis man søker på hele etternavnet får man ikke opp vedkommende. Det tar jo mye lengre tid å søke opp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når det berre står logerande vil eg tru at ein ingenting kan vita om slektskap ut frå denne termen isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.