Gå til innhold
Arkivverket

[#8369] Lars Joensen (Rjodo), Voss


Gjest Frank Robertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Robertsen

Hei ! Jeg søker etter foreldrene til Lars Joensen, gift 1813 m. Anna Larsdatter Helleve, f.1790. I vossaboki 3,s.92 er han oppført som Lars Jonson Rjodo. Jeg kan ikke finne evt. foreldre på Rjodo verken i Vossaboki eller 1801-folketelling. Når han gifter seg er det oppgitt at han kommer fra Bøe. I 1801-f.t. er det en Lars Joensen 23 år, tjenestedreng på Bøe. Han skal da være født ca. 1778. Under konfirmerte i 1791 finner jeg en Lars Joensen, Helgeland. Er jeg på rett spor, eller er det noen som kan hjelpe meg videre i min søken etter hans foreldre ?? Hilsen Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Utne

Hei igjen! Har dessverre levert i frå meg Vossaboki 1-4. Har no Ættebok for Vossestrand. På s. 260 under Helgeland, står det Jon Larsson Årmot (1723-1795) g. 1754 m. Kari Olsdtr Helgeland (1737-1819). Dei får 8 born. nr. 7 er Lars 1774- g. 1810 m. Kari Magnesdtr. Lekve Hegle, Voss. Så det er vel kanskje eit blindspor??? Helsing Trygve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.