Gå til innhold
Arkivverket

[#8370] Skip og tellinger som mangler


Gjest Kåre Petter Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Petter Hansen

Hei, Jeg har foretatt søk etter skipet 'Orlando' avreist 16. februar 1882, og ikke funnet det. Jeg tar forbehold om at det er jeg som 'roter', men er det mange skipsavganger som ikke er digitalisert ? Hvor kan jeg i så fall finne disse ? Så litt 'personlig sutring'. Jeg ser at tellingen for Aurskog(Urskog) i Akershus er omtrent den eneste i fylket som ikke er digitalisert for 1875. Er det mulig at den kommer, eller er den 'borte' ? Digitalarkiver er en helt uvurderlig historisk kilde. Jeg har funnet slektninger i USA som det ellers ikke hadde vært mulig å finne. Debattforumene har mange 'artige' og lærerike innlegg, og de som 'overvåker' det hele er veldig positive. Påforhånd takk for svar. K.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Om du i dette Arkivforumet søkjer på Tema nr. 2121, vil du sjå at emigrantprotokollane for Kristiania ikkje er ferdig registrerte, men at DA vonar dei blir lagt ut i løpet av mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me kan nok ikkje lova at Aurskog 1875 kjem med det første; me har berre det me får frå andre for 1875. Personleg skulle eg vona me hadde kapasitet til å registrera heile resten av 1875-teljinga. Men slik er det ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

det hadde kanskje vært en idé å henvende seg til RHD. De registrerer 1875-tellinger, selv om det ikke er så mange hvert år nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Jeg skal se om jeg drister meg til å mase på RHD, men jeg har et lite spørsmål til slutt. Kan man ved å gå til orginalkilden, d.v.s. de orginale protokollene, finne nøyaktig fødselsdato på de som reiste ? K.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.