Gå til innhold
Arkivverket

[#8371] Døde i Bergen


Gjest Mona Dalheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Nei!Han ble arvet av enken Susanne, søsteren Anna gift med Nikolai Nikolaisen, broren Simon, og søsteren Mathilde, alle myndige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Dalheim

Tusen takk for hjelpen Yngve Nedrebø. Har du den samme muligheten til å hjelpe meg med gravlagt i Bergen 1881 -1911. Kristine Emilie Olsen f. Johnsen 1902 sokn DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hun var bare 22 år gammel da hun døde. Om arvingene står det bare 'gj.l. mand Johan Olsen', og så er det i merknadsfeltet anført 'cfr. 97/06', som må være referanse til skifterettens journal, og et brev i sakens anledning (normalt utstedelse av attest i forbindelse med gjengifte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Dalheim

Jeg glemete noe. Vigde i Bergen 1816-1911. Vitalis Svendsen gifter seg med Susanne Marie Stursdtr Fosse 25. nov. 1905 KK. Kristine Emilie Jonsdtr gifter seg med Johan Olsen 4. nov. 1899 KK. Vitalis og Kristine er søsken. Vitalis har byttet navn til Svendsen. Er forloverene nevnt? Hva med foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest David Widerberg Howden

Hei Mona!. Veldig mange gode innlegg. Men nå har jeg ordna E-Posten min. så da håper jeg at vi kan sende hverandre tips og opplysninger over internett. Her er adressene mine som du kan bruke: Dawidhow@hotmail.com eller David@howden.to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Under gravlagte i Bergen 1881-1911 finner jeg Marthe Johannessen, løsarbeiders enke, d. 07.09 og begr. 15.09. 1899. Finns det noen opplysninger om barn o.l. som kan hjelpe meg å finne ut om det er rette personen jeg leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Marthe Johannessen, død 7. september 1899, var 85 år gammel,og siden hun 'begraves af Fattigvæsenet' var ikke skifteretten interessert i å registrere arvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.