Gå til innhold
Arkivverket

[#8381] sønvisen/synvis og knutsdatter Hammer fra tolga


Gjest eva mostika
 Del

Recommended Posts

Gjest eva mostika

En stund siden sist.... men problemet med det manglende ledd er ikke løst. Per Synvis f.1827 d.1897 gift m, Bente Knutsdatter Hammer f.1829. d.1912. flytta til tverrelvdalen i alta 1847-48. Begge oppgis å være født i Tolga. Jeg finner han i militærruller, men det hjelper ikke.Det kompliserer saken at oppatt kalling var vanlig, navn som peder synvis og synvis pederson går igjen. noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Marie Tollan

Hei! I KB for Tolga og bygdebok for Tolga av E. Eggen, finner jeg flg. (med alle forbehold):Peder Synvisen Steen f. 23061827, dpt. Tolgen kirke 12081827. Foreldre: Synvis Pedersen Østby fra Tynset gm enke Marit Nilsdt Steen f. Broen 1789-1874. Peder Synvisen gm Bente K. Hammer, ( se tema 6748)utfl. til Alta 23051848 der de ryddet garden Lund. Var dette det 'missing link'? Sikkert mer å finne... (Knut Hammer har tippoldebarn på Tolga i dag såvidt jeg kan forstå bygdeboka.) Mvh Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.