Gå til innhold
Arkivverket

[#8383] Uoverensstemmelse i FT1900 for Bergen?


Gjest Bernt R. Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt R. Sørensen

Jeg har i lengre tid forsøkt å finne ut hvor det ble av Øyvind Ragnvald Clausen f. i Bergen 13.08.1886. Og nå har jeg endelig funnet ham som utvandret til Amerika 24.11.1905. (Nå prøver jeg å finne info om hans far. Moren Inger er oppgitt som enke i FT1891 for Bergen, så han må være død i perioden 1886-1891 uten at jeg har funnet dødsfallet i Bergen.)Jeg gikk nå inn og sjekket FT1900 og finner Øyvind Ragnvald sammen med moren Inger boende i Walkendorffsgade 12. Saken er at jeg har liggende en 3 1/2 år gammel utskrift fra samme folketelling. Denne viser at de samme 2 bor i Sandvigsveien 191a. Ved å sjekke denne adressen nå finner jeg dem naturlig nom ikke der.Hva kan ha skjedd når jeg forskjellige søkeresultater? De omtalte personene har forskjellige numre i de 2 tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Om eg ikkje minnest feil hadde me for nokre år sidan ein forskyvingsfeil for Bergen 1900. Det er nok den du har kome borti. Teljinga slik du no finn ho er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt R. Sørensen

Jeg ser nå at jeg får tilsvarende avvik ved søk på andre personer i samme folketelling. Så da er det vel slik som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.