Gå til innhold
Arkivverket

[#8396] Min 'jomfru' av en tipp tippoldemor


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Hej Arnstein (jfr innlegg 27 i tema 'sleksnavnet Møller'Jeg har tidligere et tema om akkurat denne Lovise på Holm gård, men jeg har ikke fått noe svar så derfor samler jeg det hele her:-----Tema 12429: (1)Lovise Larsdatter Skedsmo/(2)Louise Larsdatter Gjerdrum/(3)Hilda Lovise Larsen XaniaKjenner noen til Skedsmo og har bygdebøker evnt. kirkebøker derfra? Ønsker i såfall å få bekreftet at dette kan være en og samme person. Står det Hilda Lovise i Skedsmo's kirkebøker?Dette skjer:1865: Lovise Larsdatter fra Skedsmo tjenestegjør på gården Holm, Nittedal.Alder 20 år.(vekk i 1875)1870: Hilda Lovise Larsen, f.1848, fra Kristiania, føder en sønn på Seop/Skøieneiet i Nittedal.1875 Louise Larsdatter fra Skedsmo tjenestegjør på gården AAmodt østre i Gjerdrum,født 1846.Hilda Lovise er vekk, helt vekk for meg. Kan jo være logisk at hun forsvant fra bygda etter et lite 'uhell' med en handelsbetjent. Sønnen vokste opp I Nittedal som fostersønn. Gården Holm og Seop ligger svært nær.Kjenner noen til denne Hilda Lovise fra Familysearch?HILDA LOVISE LARSENBirth: 19 OCT 1851Christening: 27 JUN 1852 Larvik, Vestfold, foreldre LARS HANSEN, HELENE OLSDR-----Og denne Hilda LouiseHilda Louise LARSENBirth: Abt. 1853 Nes, Akrsh., Nrwy.Marriage(s): Bernt BERGERSEN------------------------Du skriver:'..... Kongsvinger finner jeg 1900 ei Lovise Larsen, ug, f 1850 Vinger' Hun har jeg ikke sjekket ut.-----'I Eidskog 1865 finner jeg ei Hilda L. Larsen f Vinger, 17 år. Henne finner jeg ikke i 1900-tellingen'. Hun viste seg å hete Hilda Lorenze og kan avskrives. Se tema 8408-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.