Gå til innhold
Arkivverket

[#8400] Petra E. Pedersd., f. ca.1858, Bø i Vesterålen


Gjest Bjørg Rudlang
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Rudlang

Jeg er på leting etter Petra Eline Pedersd. ble gift med Kristen Martinus Rasmussen i Bø i Vesterålen. I 1900 finner jeg dem boende på Gamlegaarden i Bø. I tellingen 1865 finner jeg en Petra E. Pedersd. som pleiedatter på gården Ringstad i Bø. I 1875 tjener hun på samme gård. Er det noen her som har tilgang til bygdebøker/kirkebøker e.l. og kan bekrefte at jeg har funnet rette Petra? Og i så fall hvem er hennes foreldre? Kan hun være sønnedatter av brukeren på Ringstad, Klaus Iversen? På forhånd takk. Hilsen Bjørg Rudlang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Har bare Rolv Straume`s 'Bø Bygdebok' for handa akkurat nå. Petra Eline Pedersd. Lampe, f. i Mårsund, Bø 1858, d. 1919. Foreldre: Peder Andreas Klausen Lampe og Elen Sofie Hansd. Desverre finner jeg i farten ikke mer om dem, men det kan stå mer i den nye 'Slaektshistoria' for Bø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Rudlang

Tusen takk skal du ha!Peder Klausen Lampe var en av de alternativene jeg hadde, men jeg kunne ikke få bekreftet det. Står det noe mer om denne familien? Jeg undrer litt på hvor navnet Lampe kommer fra.Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Hei igjen. Desverre er ikke foreldrene til Petra oppgitt i den nye 'Slektshistoria' for Bø. Ikke fant jeg mer i 'Bø Bygdebok' heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Rudlang

Takk for at du slo opp. Det neste er vel å sjekke i kirkebøkene, men det får bli etter påske en gang.God Påske!Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.