Gå til innhold
Arkivverket

[#8411] Kirkeboka for Vefsn, Nordland


Gjest Ellen Hasle Kokkim
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Hasle Kokkim

Kan noen hjelpe meg med et oppslag i kirkeboka for Vefsn 1878? Jeg leter etter min tippoldefar Leonard (døpt Leard) Marselius Jensen konfirmert i Vefsn 10.05.1878. Leonard ble født på Bjørvolden i Leirfjorden 26.01.1863, under Alstadhaug sogn. Vi har alltid hørt at han som 9-10 åring ble satt bort til en familie Olsen på Træna. På Træna finner jeg han imidlertid ikke hverken tilflyttet eller konfirmert. Og under folketllingene står han oppført sammen med familien sin i Leirfjorden . Er det vanlig hvis han ble satt bort? Hvordan fungerte dette på denne tiden? Under fødte og døpte i kirkeboka for Alstadhaug står det imidlertid notert at Leonard ble konfirmert i Vefsn 10.05.1878. Derfor håper jeg at noen har mulighet til å sjekke ut dette for meg. Det ville være spesielt interesant hvis det står oppført noen tileggsopplysninger. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest kjell-Erik Andal

Hei Ellen! Finner Leard marselius Jensen konfirmert 30. juni 1878 i vefsn, foreldre Jens Jørgensen og Johanne Larsdtr. under fødested står det Alstadhaug, Tjøtta. Du kan gjerne låne kirkebøkene, bare ring meg på jobb.Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.