Gå til innhold
Arkivverket

[#8429] Bryllup, hvor og når ?


Gjest Johan Erland
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Erland

Jeg trenger hjelp til å finne når og hvor mine besteforeldre giftet seg. ( Johan Ludvig Erland, 25/3-1876, Bergen, og Anna Andersen, 21/7-1882, Halden. Han var enten styrmann eller skipper,det er uvisst om giftet seg i Bergen eller Halden.De giftet seg antagelig mellom 1902-1906. Hvem var forlovere ? På forhånd mange takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Vigde i Bergen ligg her på DA for tida fram til 1911 (under kyrkjebøker). Eg fann ein Erland der, vigd i 1906, men ikkje med det fornamn og ikkje med den kona du gav opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Svaret på dette spørsmålet dukket opp under korrekturlesing av vigde ved sjømannskirken i New York:Trolovet 12. februar, viet 19. juni 1906 Skipsfører Johan Ludvig Erland, Bergen, født 1876, sønn av Hans Erland, og Anna Andersen, født 1882 i Fredrikshald og datter av Ole Martin Andersen. Forlovere Didrik Nils Lund 4819-4 Ave. Brooklyn og Marcus Gerhard Bøe, s/s Yurmusi.Vielsen fant altså sted i den norske sjømannskirken i New York (Brooklyn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Etter å ha lese denne tråden sit eg med to spørsmål. Det eine er for så vidt enkelt nok - når blir denne vigde-basen lagt ut for folket (eg håpar å finne eit par 'bortkomne søner' der.Det andre spørsmålet ventar eg ikkje noko svar på, men det må vere lov å la seg imponere når det kjem svar på eit over to år gammalt spørsmål, gjennom ei opplysning som nærmast rek forbi på ei fjøl - finst det ingen grenser for kva de arkivarane kan greie!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Svaret på det første spørsmålet er greit nok, korrekturen avsluttes i løpet av dagen, og databasen skal ut på nett i løpet av en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Erland

Jeg sier tusen takk for all god hjelp, dette var veldig overraskende og gledlig. Mvh Johan Erland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.