Gå til innhold
Arkivverket

[#8446] Maskinmester Svend Malmsteen


Gjest Tor Arne Vik
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Arne Vik

En av min svogers aner er maskinmester Svend Malmsteen, han døde 45 år gammel 30/5-1812, begravet 5/6-1812. Dødsfallet er registert under Akershus slottsmenighet i digitalpensjonatet og på www.heimr.net Jeg lurer på hva en maskinmester var på den tiden ? Hans datter Martine Jeanette Otilie født ca. 1809 ble gift 25/9-1829 med Ener (Einar) Christiansen født ca. 1804, de flyttet til Eiker og er å finne i Solbergbråten i 1865. Er det noen som kjenner til denne familien ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Myrvang

Disse personene er også blant mine aner. Det var forøvrig vanskelig å spore Martine bakover fra Eiker, da Digitalarkivet opererer med Asker som fødested, og ikke Aker, som det skulle være. Martine ble forøvrig født 02.10.1809, og ble døpt 11.10. samme år i Aker kirke. Martines mor var Marie Hendrichsdatter Løchen, datter av Hendrich Nielsen Løchen. Jeg har noe på begge foreldrene litt bakover, og selvfølgelig familien videre fram til meg selv. Oppgi mailadressen din, så skal jeg sende det jeg har. Jeg er selvfølgelig interessert i hvilken tilknytning svogeren din har til denne familien også. Mailadressen min er ael-myrv@online.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.