Gå til innhold
Arkivverket

[#8448] vigde i Bergen 1816-1911


Gjest Mona Dalheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Dalheim

Kristine Emilie Jonsdtr. gift med Johan Olsen 4/11-1899. Hvem er forlovere? Vitalis Svendsen gift med Susanne Marie Stursdtr. Fosse 25/11-1905. Hvem er forlovere? Håper noen vil hjelpe meg. Digitalarkivet er et veldig godt hjelpemiddel i slektsforskning. Jeg har funnet slektninger i Bergen som jeg nå har kontakt med. Hilsen Mona Dalheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Forlovere 1899: Skomager Ole Olsen (brudgommens far) og Bagersvend Andreas Andersen.Forlovere 1905: Olai Sjursen Fosse, Landaassmuget 3 og Erling Svangsten, Lyder Sagensgt. 19. Foreldrene til brudefolket: Snedker Sven Johnsen, Gaardbr. Sjur Olsen Fosse. (Men det står faktisk 'Stursdtr' om bruden, selv om det selvsagt skal være Sjursdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Dalheim

Yngve Nedrebø! Takk for svar. I protokollføring fra 1820 ..., er foreldre, dvs. fedre innført. I mine tilfeller er en far oppført som forlover. I et annet er de kun foreldre, hvis jeg har oppfattet dette riktig. I mitt tilfelle er sendker Sven Johnsen far til Vitalis. Jeg vet at han kom fra Värmland. Står det bare anført hvem han var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.