Gå til innhold
Arkivverket

[#8467] 1875 - telling for Buskerud


Gjest Linda Aslesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Aslesen

Jeg leter etter mine aner fra Buskerud, men tellinga for 1875 ser ikke ut til å være lagt ut på DA. Vil dette skje i nærmeste fremtid? Må jeg reise til Buskerud for å lete i arkivene for denne perioden, eller kan jeg besøke Statsarkivet i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1875-tellingen for prestegjeldene i Buskerud er å finne i original i Statsarkivet i Kongsberg. Materialet er mikrofilmet, og filmene kan kjøpes fra Riksarkivet, eller lånes gjennom biblioteksystemet. Vi holder på med å registrere 1910-tellingen, men vil ikke sette inn ressurser på 1875-tellingen i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Aase R.Sæther

Når tellinga er klar er ein ting - når vi får sjå henne er noko anna. Ho skal vere 100 år gammal fyrst, så det blir i 2010..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Deler av 1910-tellingen er registrert ved RHD, og vi håper på en avtale som åpner for at de kan registrere en del av den. Arbeidet med registreringen er kommet i gang, foreløpig er det materiale fra Rogaland og Hordaland som er på plass. Men som nevnt i forrige innlegg, det vil først være ved utgangen av 2010 den blir lagt ut på web.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Jeg benytter anledningen til å minne om at jeg i sin tid sendte FT 1875 for Røyken til DA, men den er ennå ikke lagt inn. Den ville kanskje ikke ha hjulpet her, men det ville i hvert fall vært en begynnelse.Odd Arne Svendsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.