Gå til innhold
Arkivverket

[#8488] Sigmund Pedersen ,1682-1763 Sandsmark ,Hetland


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Sigmund Pedersen ble født på Sandsmark i Hetland , Rogaland i 1682 og døde samme sted i 1763.Jeg har registrert flere av hans barn , men ikke hvem han var gift med .Er der noen med god kjennskap til området som kan hjelpe meg med svaret ? Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Nei noe svar på det spørsmålet finner du neppe når ikke Petrus Valand fant konens navn, men han fikk 10 barn som nådde voksen alder så det er trolig han hadde minst en kone. Dei to yngste var født 1722 og 1726, begge død ung . Hilsen fra Sig- som er odelsbåren til Sandsmark i Bakke V Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk Sigbjørn.Nei det er ikke alltid enkelt å finne kvinnenes tilhørighet.Fadderne ved dåpen var jo viktigere enn moren.Men det skulle vært greit å fått oversikten over alle barna om du skulle ha det tilgjengelig .En av mine oldemødre på morssiden, Anne M. Jacobsdatter ble født på Skailand i 1852 og på det viset har jeg en del av mine røtter i området.Mvh og ønske om god påske Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Fra Hetland Skipreide bind 1 Heskestad sokn. 1 Tollak.2 Lars i Flensburg.3Torkel. 4 Tore.tvilling,f 1714. 5 Peder 6 Sigmund.7 Johanne født 1715. 8 Guro tvilling f.1714. 9 Sygni f.1722. 10. Gundhild f,1726. Der er mer info i boka,lån den. Kansje den er å få kjøpt i Lund komune eller i en av bankene i Egersund. Mvh Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Sigbjørn.Jeg har bestilt boken fra Universitetsbiblioteket i Bergen , men den var på utlån i øyeblikket.For ordens skyld så ser anerekken min i Lund slik ut: Sigmund Pedersen Sandsmark 1682-1763 , Peder Sigmundsen Sandsmark 1719-1758 , Sigmund Pedersen Grøssareid 1747-1824 , Thor Sigmundsen Helleland 1786-1840 , Marthe Thorsdatter Rapstad 1816 - 1899 gjennom hennes andre ekteskap med Jacob Olsen og deres datter Anne M. Jacobsdatter Skailand 1852-1929 i Bergen .Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Tror du trenger bind 2 også.Skailand og Sandsmark ligger i tidligere Heskestad komune. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.