Gå til innhold
Arkivverket

[#8500] Otto Mikal Tretterud, Trøgstad


Gjest Kristian Nordeide
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Vet og vet, men det er mangt og meget man kanskje kan klare å finne ut vet du :-)Dog skulle jeg gjerne visst litt mer om tid - snakker vi 1850- eller 1950-tall - om du vet noe om hvor han ble boende senere i livet, kanskje hvem han ble gift med og så videre.Med vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Kanskje denne karen kan være av interesse?OTTO Michael Tretterud (f. 07.jan.1917, d. 25.feb.1989). Sønn av OSKAR Martinius Tretterud (f. 04.jul.1884, d. 20.aug.1961) og hustru Anna, født Authen (f. 12.feb.1881, d. 10.jun.1927). Ottos mellomnavn staves 'Michael' under gården Tretterud i Trøgstad både i 1964 og 1985-utgaven av Norske Gardsbruk, men 'Mikal' i dødsannonsen i Indre Smaalenenes Avis.Otto giftet seg 1947 med Synnøve Ingebretsen (f. 26.okt.1924, d. 10.apr.1995). De to ekteparene Tretterud ligger gravlagt like ved siden av hverandre ved Trøgstad kirke.Otto Tretterud overtok gården Tretterud (Trøgstad gnr. 6, bnr. 2) etter faren i 1961, den hadde vært i ætten fra 1879. I 1978 tok Otto og Synnøves sønn over gården. De har også en datter. Vil du ha nærmere opplysninger om disse to, får du imidlertid heller kontakte meg direkte på mail på adressen mariushellerud@yahoo.com eller også kan du jo sjekke i bokverket Norske Gardsbruk selv.Håper dette var til litt hjelp! Påskehilsner fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

PS! Moder´n har visst et bryllupsbilde av Otto og Synnøve Tretteruds datter i sine gjemmer. Er du interessert får du gi meg en mail adresse, så kan jeg gjøre en scanning til deg. Det må imidlertid bli etter påske, for nå reiser jeg til Jylland snart! DS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.