Gå til innhold
Arkivverket

[#8505] Osmund og Martha Nikoline Haug


Gjest K.Dalane Kleivane
 Del

Recommended Posts

Gjest K.Dalane Kleivane

Eg søkjer etter Osmund Haug og dottera Marthe Nicoline. Marthe Nicoline vart gift i Iowa Usa med Peder Dalene i 1908, så dei har utvandra, men vart ho fødd i Norge og kvar? Ho er truleg fødd rundt 1880-90. Haug er jo eit navn som kan vera frå kvar som helst i landet. Eg har ikkje klart å finne dei. I usa brukte ho berre fornavnet Lena. Er det nokon som kjenner til henne? Ho vart gift inn i mi slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vet du hvor i Iowa de ble gift? Og, om de fikk barn? Det er mulig å finne dem i 1910, men da må jeg vite hvor (sted/county). Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vet du hvor i Iowa de ble gift? Og, om de fikk barn? Det er mulig å finne dem i 1910, men da må jeg vite hvor (sted/county). Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.Dalane Kleivane

Takk til Laila for svar. Ja, Marthe Nicoline blei gift med Peder Dalene 20.Okt.1908 i Benton Ch. Newhall Iowa. Dei fekk 1 son, Porter i 1909.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Normann

Som Laila du kanskje ser av andre innlegg, er jeg på ferie. Har ikke tatt meg tid til så mye... Skal se på det til uka. Men, hold heller liv i den gamle tråden enn å starte en ny! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Nå har jeg gått gjennom ft. 1910 for Iowa, Benton Co., Florence og Freemont Townships (Newhall town var en del av begge), og ingen Dalene der. (Jeg håpet å kunne finne Lena der, og med evt. bekreftelse på at hun var f. i Norge, samt år for innvandringen. Beklager! Jeg fant forøvrig Porter Dalene på SSDI, med f.dato 8 september 1909, død Juli 1984. (Issued i Wyoming). Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kirsten Dalane Kleivane

Takk til Laila. Hvorfor finnes de ikke i folketellingen? Hvor kan jeg ellers leite?? Veit ganske sikkert at de flytta fra Iowa og budde i Cheyenne, Wyoming fra ca 1922 til de døde, som jeg tror var kanskje på slutten av 50 tallet. Er det andre muligheter å finne noe?? Kirsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Dalane Kleivane

Takk til Laila. Hvorfor finnes de ikke i folketellingen? Hvor kan jeg ellers leite?? Veit ganske sikkert at de flytta fra Iowa og budde i Cheyenne, Wyoming fra ca 1922 til de døde, som jeg tror var kanskje på slutten av 50 tallet. Er det andre muligheter å finne noe?? Kirsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det kan du jammen spørre om :o) Folk flyttet på seg. Og, den folketellingen 1910 jeg har tilgang til, er ikke indexert, slik at det tar uhorvelig lang tid å lete. De kan ha bodd utenfor allfarvei, som de norske 'bønnnnna' (hilsen Vålerenga) likte, og at de egentlig ikke bodde i Newhall i det hele tatt, men kanskje det var nærmeste sted.... vanskelig å si. La oss vente noen uker, og se hva som skjer på index-fronten!!! (nye stater hver uke!) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Kirsten! Visst du vil ha kontakt med etterkomarar av herr Porter, så er det ein god ide å prøva å få tak i ein obituary(nekrolog). Du veit jo kvar han budde/døydde og fødselsdato/dødsdato. Det er ganske mange 'over there' som er viljuge til å gjera gratis arbeid for deg, det gjeld berre å finna dei. Skriv ein mail til det menneske som har GOSHEN CO. og fortel kva du ynskjer, f.dato/dødsdato osv. Visst han hadde etterkomarar står det i 'obiten'. Slå opp på ei tlf.liste i USA, og søk, og ring visst du finn nokon. Har prøvd den sjølv, med STORT hell!!! Mariann. Adressa til ein stad der det er gratis(trur eg, har ikkje sjekka ordentleg)hjelp å få:http://www.rootsweb.com/~wygenweb/lookup.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Vet ikke om du allerede har funnet svar, da det var et gammelt innlegg.1910 United States Federal Census about Marthea Dalene Name: Marthea Dalene Age in 1910: 21 Estimated birth year: abt 1889 Birthplace: Minnesota Relation to Head of House: Wife Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Spouse's name: Peter Home in 1910: Florence, Benton, Iowa Marital Status: Married Race: White Gender: FemaleHousehold Members: Name Age Peter Dalene 23 Marthea Dalene 21 Porter M Dalene 7/12 Harold Kline 25 John Stark 25-Marthe er født i Minnesota av norske foreldre.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal CensusName: Lena Dalene Home in 1920: Little Bear, Laramie, Wyoming Age: 31 years Estimated birth year: abt 1889 Birthplace: Minnesota Relation to Head of House: Wife Spouse's name: Peter Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Female Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 444Household Members: Name Age Peter Dalene 34 Lena Dalene 31 Porter M Dalene 10- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.