Gå til innhold
Arkivverket

[#8512] Iver Hendrichsen i Amerika


Gjest Herleiv Saunes
 Del

Recommended Posts

Gjest Herleiv Saunes

Min onkel født 1903 i Christiania,døde 1991 i Green Bay,Wisconsin. Hvordan skal jeg lettest finne ut om han hadde noen etterkommere,og hvem disse kan være? Jeg har prøvd de fleste søkemulighetene på internett uten å finne noe mer en det som står i Social Security Death Index.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Normann

Du bør finne adressen til lokalavisen der han bodde, og be om å få hans obituary. (en slags dødsannonse). Disse inneholder ofte et vell av opplysninger. I hvertfall om han hadde etterkommere, gjerne også hvor barna bodde. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Jeg hadde et lignende utgangspunkt sjøl for et par år siden, og fant til slutt to tremenninger der borte. Etter at jeg hadde funnet vedkommende i SSDI, bestilte jeg en dødsattest. Der fant jeg navnet på sønnen som tok seg av begravelsen og navnet på begravelsesbyrået. Greide ikke å finne ut noe om sønnen i første omgang, men skrev til begravelsesbyrået. De var svært velvillige, og sendte meg kopi av alt de hadde om vedkommende i sine arkiver. Der var etterkommerne oppgitt bl.a., men ikke alle var nevnt ved navn. Deretter fant jeg til slutt en tremenning via søk i tlf.kataloger der borte.Mvh Håvard Ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Det finnes en mengde lag i USA som steller med historie og slekt. Her er en adr. til Green Bay i Wisconsin, kan også være et forsøk: Bay Area Genealogical Society, Post Office Box 283, Green Bay, Wisconsin 54809 Vet at noen også har henvendt seg til postmesteren på stedet, fått hjelp.Adr. har jeg plukket ut av en katalog. Hilsen Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg fikk nett tilsendt min grandtantes 'obit' fra Red Wing, og hva stod det der? To nevøer som levde i 1966. Så nå er jeg på jakt etter dem. jeg er helt enig med Laila, skriv til byrået og få dem til å sende deg dødsattestene.Laila: fikk du min e-mail før du drog? Jeg er ikke ofte innom denne hotmail adressa mi. Takk skal du ha-:) Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Kjellaug, jeg kan ikke huske at jeg har fått noen mail fra deg.... var det noe spennende tro??? God påske!!! Laila (sola meg så mye nå at bacon-lukta går helt til Orlando :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du sendte meg utskrift fra en folketelling og jeg oppdaget det først 10 dager senere! Du hadde sendt den til min hotmail adresse som jeg kun bruker i nøden eller på min internet side.Går ut i fra at du allerede var dradd til de stolfylte strender da jeg svarte.kelly.petit@wanadoo.frDet er ellers utrolig hva man kan see i disse 'obits.' Der stod det f.eks. at min grandtante hadde en nevø, David Berg i Minneapolis i 1966 og en annen nevø i Alaska som het Leif Lie. Så nå er jeg på jakt etter disse.Har Herleiv disse adressene?Wisconsin:vitalrecordsBygdelagmvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.