Gå til innhold
Arkivverket

[#8527] Hvem var foreldrene til Amund Amundsen f. 1864


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Hvem var foreldrene til Amund Amundsen Siglevik f. 1864 i Tysnes døde i Bergen i 1941. Jeg har fått oppgitt at faren het Amund Amundsen og moren het Oline Vincensdtr. Rostøen. Jeg kan ikke finne noen på Rostøen med navnet Oline Vincensdtr., men det kan jo tenkes at de bodde et annet sted i Austevoll (da værende Sund sogn) og likevel brukte navnet Rostøen. Jeg kan finne en Amund Amundsen Volden f. 1836 som ble gift med Oline Vincensdtr. N. Vaage, Stolmevåg f. 1837. Dette paret bosatte seg på Pirholmen ikke så langt fra Rostøen. Kan dette være forldrene til Amund. Dette paret fikk i 1861 datteren Oline. Dersom dette stemmer så var deres sønn Amund f. 1864 gift med sin kusine Nilsine Nilsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Du finn han saman med mora (då enkje, 29 år) og syskena under Siglevik, Tysnes, i 1865 (som Omund Omundsen). Mora var frå Sund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.