Gå til innhold
Arkivverket

[#8536] Doede i Bergen 1972 osv.


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg er nok interessert i foelgende personer:No 997 Malvin Emil Olseth d.6.10.1973 - Foedselsdato? Yrke? Hadde han barn?No 335 Bjoern Olseth d.25.11.1960 - Foreldre? Yrke? Hadde han soesken? Kanskje doedsaarsak?No 608 Marie Olseth d.24.11.1919 - Foedselsdato?God Paaske! Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Marie Olseth var 23 år gammel da hun døde 24. november 1919. Som hennes arvinger er først oppgitt foreldrene Mathias og Emma, men dette er rettet til umyndig sønn Otto Monrad Knudsen, 11 måneder gammel.Bjørn Olseth var født 3. november 1940. Han døde som sjømann i Callao, Peru 25. november 1960, som arvinger er oppgitt tre søstre og to brødre. Dødsårsak er ikke oppgitt i våre papirer, og selv om den hadde vært oppgitt, ville vi ikke kunnet gitt opplysningen videre.Malvin Emil Olseth var født 8. oktober 1903, og etterlot seg ved sin død enke og en sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

De handler naa bare nok om Arthur Olseth, soennen til Emma O., som var doed foer henne. Jeg finner ham verken i Doede i Bergen 1972... eller i registerer om doede i forskjellige kommuner i Hordaland. Kanskje han har bodd et annet sted, men kanskje han er identisk med No. 269 (Doede i Bergen 1972 osv.) Leonard Anthun Olseth d.8.5.1945. Hvis navnet hans er skrivet uriktig ( n/r ), heter han evtl. Leonard Arthur.Kan jeg faa opplysninger om denne personen? Er det muglig aa faa vite hvor mange soenner og datterer han etterlot seg? MvH B. Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Jeg skulle gjenta i dette temaet at Emma Olseth doede i Bergen 3.mars 1960. I protokollen fra skifteretten var oppgitt som arvinger bl.a. '6 barna til avdoed soen Arthur Olseth'. Det er ham som er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Barbara Lose

Noe er vel galt eller upresis med det ovennevnte spoersmaalet - kanskje paa grunn av mine daarlige spraakkunnskaperne? Naa proever jeg aa utforme det paa nytt:Kan jeg faa opplysninger om Leonard Anthun Olseth, doed i Bergen 8.5.1945? Foedselsaar? Antall av soenner od doetre han etterlot seg? (Ikke navnene, hvis det er ulovlig aa gi denne informasjonen)MvH Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

For det første, Statsarkivet i Bergen les nok alle spørsmål i Arkivforumet. Men det er også slik at denne tenesta er underlagt dei same retningslinjene som når ein sender brev; ein har rett på svar innan tre veker, om eg hugsar rett. Eg vil tru at prioriteten ein får er avhengig av kor mange spørsmål ein har fått svar på i det siste. Men ventar du, kjem nok svaret, positivt eller negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Takk for henvisningen! Det var ikke meningen aa vaere utaalmodig. Jeg er bare alltid litt usikker om jeg er flink til aa uttrykke meg.Hilsen B. Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Arthur Leonard Olseth var født 14. november 1900. han døde i Bergen 8. mai 1945, og etterlot seg enke og seks barn, tre døtre og tre sønner, født mellom 1923 og 1942.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Er det oppgitt i protokollen fra skifteretten, om Arthur Olseth sin doed hadde nok noe aa gjoere med den andre verdenskrigen respektive med slutten paa den tyske okkupasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.