Gå til innhold
Arkivverket

[#8538] Yngve Nedrebø,


Gjest Tond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Tond Strandhaug

Har du noe mer om kobberslageren og Johanne, hva het hun eksempelvis til 'etternavn' hvor er det Solum hun er født. mvh Trond S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Opplysningene om Marie Nilsine Nilsdatter er hentet fra kirkeboken for Sogndal, og gir alle detaljer som kirkeboken gir. Jeg har følgelig ikke mye mer å by på om disse personene.Det finnes et Solum prestegjeld i Telemark. Jeg regner med at det var der foreldrene til Marie Nilsine var blitt gift i 1869, og at det var der Johanne Bolette Fredrikke var født. Ved vielsen skulle det gis opplysninger om fedrene til brudeparet. Min anbefaling vil følgelig være å få slått opp i kirkeboken for Solum prestegjeld for 1869, og se hva som der står. Den skal finnes på mikrokort, og vil kunne brukes på lesesalene i Riksarkivet eller i Statsarkivet i Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.