Gå til innhold
Arkivverket

[#8539] Mons Andreas Larsen fra Manger/Bergen


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Ved flere andledninger har jeg prøvt å finne ut hvor det ble av Mons Andreas Larsen f. 26. sept. 1846 i Manger. Jeg har funnet at gifter seg den 30. juni 1872 med Ingeborg Hansdtr. f. 1844 fra Vigedal i Ryfylke. Den 20. april 1873 får de datteren Mathilde Heleen og døper henne i juni 1873. Jeg kan ikke finne dette paret i folketellingen for Bergen for 1875, så i perioden 1873 til 1875 har det skjedd noe med familien, og jeg antar at de har flyttet fra Bergen, men kan ikke finne noen utflytting fra Korskirken sogn i den aktuelle perioden. Er det noen som har tips om hvor de tok veien? Jeg antar at bestemoren var Anna Gurinde Andreasdtr. Gjerding, kan han ha flyttet til der denne familien kom fra? Eller hvor har de reist til? Håper at det er noen som kan hjelpe. Jeg er nær ved å gi opp denne leitingen, men håper på å finne hjelp nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.