Gå til innhold
Arkivverket

[#8544] Martha J. Nedre Boge, Fusa


Gjest Annette Bokneberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Annette Bokneberg

I FT for 1900 for 1241 Fuse, under gården Aarsvaagen finner jeg Martha J. f. 1850.Er det noen der 'ute' med kirkebok el. bygdebok for dette området som kan hjelpe meg med hvor hun kom fra?Jeg har en mulig kandidat på 1865 tell. på Bogstrand i Fusa. Der er Marthe Johnsdtr. 16 år. Er det noen som kan bekrefte dette for meg???Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Marthe Johnsdatter på Aarsvaagen i Fusa i 1900 var gift med Nils Thorbjørnsen, født 1849. Vi finner vielsen i Fusa 28.mai 1874: Ungkar Gaardmann Nils Thorbjørnsen Sjelaaen, født 28. august 1849, sønn av Thorbjørn Johannessen Sjelaaen, og Martha Johnsdatter Bogstrand, født 27. juli 1850, datter av John Olsen Tvedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Trenger du info om Nils Torbjørnsson Skjælåna/Sjelaaen?Jeg har bygdebøkene fra Samnanger og S I, side 229 står det om han. Hans farmor Elig Gunnarsdtr Svensdal var min 4.tipp-grandtante.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annette Bokneberg

Tusen takk til begge for raskt svar. Det bekrefter mine mistanker... Martha og Nils er mine tt olders...Til Kjellaug: Jeg har hatt kontakt med deg tidligere ang. Nils T. Skjælåna, og tror jeg har det meste om han foreløpig...........Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

OK-:) Dersom du finner ut at du trenger noe mer, så gi beskjed.mvh Kjellaugmin e-mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Ottar Eliassen

Til Annette. Nedstammer du fra en av Torbjørn F:1875 og Martina F: 1869 sine 2 sønner som flyttet til Bokn? mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annette Bokneberg

Hei. Jeg er oldebarnet til Nils Joakim f. 9.12.1887. Har ikke hørt om flere som flytta til Bokn. Har vi kanskje felles slekt?Annette Bokneberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.