Gå til innhold
Arkivverket

[#8549] Margrethe Rupertsdtr på Eiker


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Jeg lurer på om det er noen som hvet hvem denne kvinnen var, og hvem hun var gift med.Hun er nevnt som fadder til et barn av Erik Nilsen Tveten i 1692. Han var da gift for 2 gang med Karen Borgersdtr Skistad. Karen var datter av Borger Borgersen Skistad 1627-1709. Jeg har støtt på 2 Margrether på Skistad på slutten av 1600 tallet. Den ene er datter til Borger. Kan den andre tenkes å være denne Margrethe Rupertsdtr ???, som kanskje er kona til Borger Borgersen ??. Det eneste jeg vet om kona til Borger er at hun lever i 1709. Noen som vet noe mer ??Hilsen M.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Jan Engedahl

Dette tar jeg bare i full fart etter hodet. Den Margrethe som det spørres etter her, er nok hun som var gift med Peder Pedersen Kusk/Munch på Spirstøen/Stenberg på Nedre Eiker. Peder var gjestgiver samme sted. Etter Peders død tror jeg hun giftet seg igjen med en som het Ole Grube. Margrete ser ut til å hatt stor etterslakt på Eiker. Mvh. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.