Gå til innhold
Arkivverket

[#8550] Gårds-bygdebøker for Askim og Spydeberg


Gjest Gitte J. Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei og god påske!Jeg lurer på om det er skrevet noen gårdshist.- eller bygdebøker som dekker Askim og Spydeberg.Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J. Nordheim

For Askim er det gode bøker - sørg bare for å få med registerbindet som er utgitt noe senere enn de egentlige gårdshistoriebøker.Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei Gitte! Ja, bøkene for Askim er gode. Bind II og III er noe bedre enn I. Du får kjøpt dem på Askim Bibliotek. Husker ikke helt prisen, men tror at det var rundt 900 for alle bøkene inkl. registeret.Når det gjelder Spydeberg, så vet jeg at det der jobbes med å skrive, og de har holdt på en stund. Vet dessverre ikke når de er planlagt ferdig. Håper det kommer noe snart.....Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Siden det er snakk om Askim. Er det kanskje mulig å stille et lite spørsmål ? Jeg har en Ole P. Hoel født i Askim i 1875. Han var tømmmermann i følge tellingen i 1900, og bodde da i Aurskog. Han var gift med Marie Andreasdatter, født 1869 i Aurskog. Jeg har forsøkt å lete i bygdebøkene for Askim. Disse er jo svært bra, men det blir på 'måfå'. Hvis noen er lokalkjent, kanskje de vet litt mer ? Fortsatt 'God Påske' K.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei igjenTusen takk for hjelpen.Turen går til biblioteket etter påskeferien.Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert Chr. Skogly

Jeg har vært i kontakt med bygdebokforf., som skriver at 'vi håper og tror vi skal være ferdige til nyttår 2003'. Dette gjelder imidlertid kun det første bindet (muligens kommer to), som dekker det 'midtre' området, ettersom jeg forstår. Vi får altså bare vente... Mvh. RC (rc@heimr.net)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei Robert.Tusen takk for at du tok deg tid til å undersøke dette.Jeg kan nesten ikke vente til den blir utgitt!! Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anne Marie Sandhaug

De etterlengtede bygdebøkene (2 bind) for Spydeberg ble utgitt i mai og er nå til salgs i Spydeberg kommune. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei Anne Marie. Tusen takk for opplysningen om bygdebøkene. Nå er det bare å gå til innkjøp av disse en dag.Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei igjenBygdebøkene koster 1035,- inkl porto. De dekker gårdsnr. 1 - 32.Linken dokpro.uio.no/cgi-bin/cesos/rygh bla.prl?enhid=2222&avid=519&s=nviser hvilke gårder det er.Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.