Gå til innhold
Arkivverket

[#8564] Folketellinger, hvem er med i tellingen?


Gjest Greta Storm Ofteland
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Storm Ofteland

Finnes det folketellinger eller andre tellinger før 1801 for Bergen, hvor kvinner og dødtre er nevnt med navn. Med hilsen Greta Storm Ofteland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det finst ikkje folketeljingar og eg veit heller ikkje om andre lister der kvinner er systematisk nemnde. Det er vel helst slik at før 1801 var det berre militæret som var interessert i fulle lister. Og for dei var kvinner uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Merkeleg - hos meg har alle innlegga i dette emnet same skrifttype som namn/adresse. Ingen andre emne ser slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Men kanskje hos meg. Under 'Skriv nytt innlegg' som er skrevet i svart står forfatter, heimstad E-post (må skrivast): og Innlegg: med rødt. Teksten jeg skriver inn er svart. Hva dette skyldes vet jeg ikke. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Heia Greta. Kan, som en litt artig ting, nevne at i KK fra 1686 registreres kvinnelige faddere som kone til/kjæreste til den og den. Ett ganske bra matteriell. Jeg er kommet til 1694 med registreringen. Tenkte å registrere og legge ut fra 1686 til 1701. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.