Gå til innhold
Arkivverket

[#8572] Prøver kirkeboka fra Vefsn, Nordland igjen


Gjest Ellen Hasle Kokkim
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Hasle Kokkim

Kan noen hjelpe meg med et oppslag i kirkeboka for Vefsn 1878? Jeg leter etter min tippoldefar Leonard (døpt Leard) Marselius Jensen konfirmert i Vefsn 10.05.1878. Leonard ble født på Bjørvolden i Leirfjorden 26.01.1863, under Alstadhaug sogn. Vi har alltid hørt at han som 9-10 åring ble satt bort til en familie Olsen på Træna. På Træna finner jeg han imidlertid ikke hverken tilflyttet eller konfirmert. Og under folketllingene står han oppført sammen med familien sin i Leirfjorden . Er det vanlig hvis han ble satt bort? Hvordan fungerte dette på denne tiden? Under fødte og døpte i kirkeboka for Alstadhaug står det imidlertid notert at Leonard ble konfirmert i Vefsn 10.05.1878. Derfor håper jeg at noen har mulighet til å sjekke ut dette for meg. Det ville være spesielt interesant hvis det står oppført noen tileggsopplysninger. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kirkebok Vefsn: Konf. 30/6 (nr. 25) Leard Marselius Jensen, alder: 1863 Febr. 26, Juli 5. Foreldre husm. Jens Mathias Jørgensen og h. Johanne Marie Larsdt. Føde og oppholdssted: Alstahaug, Sørnæs i Tjøtø. Kunnskap:god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Hasle Kokkim

Hei BeritTusen takk for flott hjelp. Det var akkurat oppholdstedet som var viktig for meg. Antakelig har Tjøtta blitt om til Træna gjennom de generasjonene dette har blitt fortalt. På sørnæs finner jeg også en familien Olsen, så da tipper jeg vi er på rett spor. Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Hasle Kokkim

Takk for tipset fra deg også Svanhild. Har nå lagt inn en forespørsel i slektsbiblioteket også. Det finnes jo så mange hjelpemidler når man bare blir gjort oppmerksom på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.