Gå til innhold
Arkivverket

[#8582] Marthe Malene Torbjørnsdatter, f.10.04.1827


Gjest Jostein Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Søreide

Kan dere sjekke de fullstendige dåpsopplysningene for Marthe Malene Torbjørnsdatter, f.10.04.1827, dp. 16.04.1827? Informasjonen i Digitalarkivet er svært sparsomme, og jeg håper derfor at en sjekk mot originalkilden kan avdekke nyttig informasjon i forhold til Marthe Malenes foreldre (via faddere etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Du må nesten si hvor hun er døpt. Statsarkivet i Bergen kan svare på dåpsoppgaver for Hordaland og Sogn og Fjordane her i debatten. Gjelder det dåp andre steder i landet, må du ta kontakt med det statsarkivet som har kirkeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

Faddre ved dåpen til Marthe Malene var: Abel Gurine Halch, Værtshuuskone og Værtshuuspigen Oline Olsdtr, Sclippes(??) de Jul, Carnales lee Dord, Andries de Walle. Dei tre siste var hollandske matrosar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Takk for hjelpen Bente! Kan du også sjekke dåpsopplysningene (med faddere og annet) for Carl Johan Isaksen (foreldre: Isak Herwander og Marthe Oline Andersdatter). Han ble født og døpt i 1832 i Bergen (jeg husker ikke hvilken kirke), men opplysningene er ikke tatt med i Digitalarkivet. Hva dette skyldes vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.