Gå til innhold
Arkivverket

[#8612] Min Oldemor KAREN ? f. 19.01.1868,på Ringerike


Gjest Jørn Herstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Jørn Herstad

Min Oldemor : KAREN ............ f. 19.01.1868 på Ringerike og ble gift? i Drammen ca.1895 med Skomaker Kristian Martinsen, f.18.04.1870 i Drammen. ( Han var ikke tilsluttet noe trossamfunn )Kjenner noen hennes opprinnelse på RINGERIKE ?Min oldemor, KAREN, hadde i hvertfall 4 barn (i 1900) ;Matha gift Wollmann f. 1895,Oskar Martinsen f.21.07.1897,Helga Martinsen f.1898 ogAsta Martinsen f.1900.MEN ..Karen hadde en sønn fra før utenom noe ekteskap , nelig min bestefar Landt.(f.26,01,1890)Er det noen som har Kirkebøker fra Ringeriget BU for tiden 1868som kan hjelpe meg med Oldemor´s fulle navn og opprinnelse ?Mvh fra Barnebarnet i Drammen.( j.hersta@frisurf.no )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Du finner kirkebøkene på Drammen Bibliotek. Det er aldeles utmerket plass å lete fra. Ellers betyr STORE BOKSTAVER: SKRIKING. Det kan bli litt slitsomt å lese.Lykke til videre!mvh Tormod Thoresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Ville bare si at jeg synes det er greit å utheve navn med store bokstaver slik det er gjort her, særlig når det er mange opplysninger. Det er jo Karen og Ringerike som er det store spørsmålet her, så jeg synes ikke Jørn har skreket. Det er mye værre når man må lete etter hva en person egentlig leter etter...Hilsen en som leser utrolig mange etterlysninger, og som i mange tilfeller virkelig lurer på hva i allverden denne personen er ute etter.....Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Herstad

Sorry Tormod !Jeg er litt fersk i dette 'gamet' med PC, e-mail og 'chat' , men min hensikt var jo akkurat det; å presisere poengene helt klart - som Laila forsto.Kanskje du, Tormod, kunne gi meg en leksjon vedr. kirkebøkene på Drammen bibilotek - ved en anledning som passer.De beste hilsener til dere begge ,fra Jørn (på CC) i Drammen ( 908 64 665 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Jørn.Jeg hjelper deg gjerne i gang på Drammen Bibliotek , men jeg har ikke tid før til uken. Hva med mandag kveld? Jeg ringer deg.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Jørn Herstad ( j.hersta@frisurf.no )

Hei igjen. Takker spesielt Thorleif Solberg som ga meg følgende fakta om min oldemor :Karen Oline Ødegaard født 19.el.22.01.1868 - døpt 31.05.1868Yngre søsken : Kristian Ødegaard f.1877 døde ung.Andreas Ødegaard f.1877 ? ( til Hønefoss )Pauline Ødegaard f.26.05.1878, g.m. Oluf Olsen Fredheim, Drammen.Martinius Ødegaard f. 1881 - på gården Øgard´n fra gammelt av også kalt 'Pjåka'. Mine Tipp-oldeforeldre er ;Carl Kristeansen Ødegaard / Pjåka f. 8/5-1834, døpt 26.12.1834.( sønn av Christian Mikkelsen og Oline Hansdatter fra ' Kabbinettet' under Hesselberg eie.)Carl ble gift med Maren Andersdatter Røste (f. 1839 i Ådalen) - den 15.03.1867 i Norderhov kirke( Datter av Anders Trulsen Røste og Anne Marie Mikkelsdatter.)- forlovere var Kristian Pettersen Bakken og Ole Pettersen PjåkaEr det 'noen' som har felles aner 'hører' jeg gjerne fra dere.Mvh. Jørn i Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.