Gå til innhold
Arkivverket

[#8613] Billing? i Østfold


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Hei er det noen der ute som kan hjelpe meg med følgene: I slekta har jeg en Jørgen Jansen og hustru Ellen Marie Pedersdatter. Bosatte på BILLING ved/i Moss men hvor er denne gård eller sted.Neida det er ikke DILLING!!!. Jeg er klar over at det finnes en gård kalt Dilling og en kalt Dilling-øen ved Moss men det står tydelig flee ganger Billing. Så er det ei lita jente som døde av KRILLING???. Hva er nå det!. Eller er det meg som har lese problemer? På Forhånd takk.MVH. Jorunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei Jorun. Jeg vet ikke hvor dette stedet er,men i Moss og omegn er det en del som bruker etternavnet Billing.Kanskje du burde ta en titt i telefonkatalogen(bare et forslag),det kan jo hende du får napp der!Lykke til med videre slektsforkning.For ca. 1 1/2 år siden flyttet jeg fra Oslo.Der bodde det noen som het Billing,men de hadde røtter fra Danmark(tror de var fra Sjælland).Håper du finner stedet,det hadde vært fint å få vite det,siden jeg selv er Mossing.-Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Jorun! Leste nettopp dette du skriv om KRILLING, og akkurat dette var faktisk spørsmål på 'Norway-List' idag. Det var to forskjellige som svarte akkurat det same, at det var meslingar. Ikkje veit eg... Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Kan det være Bislingen? Dette kan se ut som det er i Berg i Østfold. I 1865 er og en Bilingsplads nevnt (søkte på Bi%ling i Østfold på RHD-tellingen. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Takk til dere alle 3. Meslinger høres fornuftigt ut. Det var nokk mange barn som døde av det på 17 og 18 hundretallet.MVH.Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.