Gå til innhold
Arkivverket

[#8617] Folketllingen for 1865


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

I folketeljinga for 1900 finner jeg for Evenes på gården Elvenæs, Petter Pedersen f. 1845 og Kjersten Martinussen f. 1853 samt barna deres. Hvor kan jeg finne disse igjen i folketellingen for 1865. De hadde blandt annet sønnen Kristian som siden ble gift med sin kusine Olufine. Hvor kan jeg finne at dette slektsforholdet var slik som det har blitt meg fortalt. Jeg har behov for opplysinger om Olufine og hennes foreldre og hennes søsken. Jeg antar at Olufine var jamgammel med Kristian som ble født i 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Kjersten og familien finner du på gården Dybaas i Ofoten i 1875-tellinga, på nedenstående adresse. 1865-tellinga har jeg ikke sjekket.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=arkivverket/ft1875/f71853&variabel=0&postnr=3455&fulle=true&spraak=F>LenkePetter Pedersen er et vanlig navn, men en god kandidat finner du på Bø i Ofoten i 1875, på denne adressen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Det er nok rette personar Per Helge har funne i 1875. Ole Pedersen Ytrebø, f. 1833/34, er onkel til Petter Pedersen. Og Olufine, f. 1880, blir kusine. Her er dei i 1900: Bø YtrebøFT 1875 viser at Ole Pedersen har kalt dei to eldste barna Peder og Arntinius. LDS IGI (mormonersøk) viser at foreldrene til Petter er Peder Olsen og Ane Arntsdatter. Så det stemmer bra.Petter Andreas PEDERSEN Christening: 2 Nov 1845 Evenes, Nordland, Norway Father: Peder OLSEN Mother: Ane AARENTSDTTRKirsten Ebrikka MARTINUSEN Christening: 22 May 1853 Evenes, Nordland, Norway Father: Martinius DANIELSEN Mother: Karen Ebrica OLSDATTERKirsten Edrikke MARTINUSSEN ELVENES Spouse: Peder Andreas PEDERSEN YTTERBO* Marriage: 24 Jul 1877 Evenes, Nordland, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.