Gå til innhold
Arkivverket

[#8622] Ole Narvesen,husmann på Mehren,Frogner i Lier


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Er det noen som kjenner til denne Ole Narvesen og hans kone Guri Jacobsdatter og Oles mor Barbara Jacobsdatter. Ole er i 1801 husmann med jord på Mehren Hovedgård,Frogner sogn i Lier men hvor kom de ifra? Jeg har sett på Modum men finner dem ikke der.Ved Oles død i 1821 er det ikke opplyst noe om hvor han kom ifra. Er det noen som har informasjon om denne familien så er jeg takknemelig for alle svar.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne C. Strandslett

HeiJeg slo bare raskt opp i gårdshistoriebøkene for Lier og fant Ole Narvesen under Smedsrud, under Kvistås, under Nordre Mehren. 'I 1791 ble plassen overtatt av Ole Narvesen, f. ca 1757, g.m. Guri Jakobsdtr., f. ca. 1755. Barn: Helge, Jacob.' Det var alt, dessverre. De er de siste som er nevnt på den plassen.Har du kikket i kirkebøkene for Lier?Anne C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei Anne Ja jeg har sett på Kirkebøkene for Lier og Modum, tenkte de var innflyttere fra Modum men nei.Takk iallefall Anne.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.