Gå til innhold
Arkivverket

[#8625] Takk til Elna Luker!


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Vil noen være vennlige å overbringe en stor takk til Elna Luker!? Hennes arbeid med kildene i Fana er storveis!Med det samme: Det er en fryd å samarbeide med Statsarkivet i Bergen - jeg er utrolig heldig som bor i nærheten... Fortsett å registrere alt dette nyttige kildemateriellet dere også! Vi er mange som er dere en stor takk skyldig!Varm hilsen fra Heidi; storfornøyd med å ha en hel helg med 'Fanasjekking' foran seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Heilt samd! Dessutan kan eg fortelje at dette har sett fart i oppklåringa av ymse mysterier i Fana. For dei som er i slekt/arbeidar med Jan Andersen Koldal/Margrethe Handatter Eide, Tveiterås m.fl., kan eg sei følgjande:Magrethe H. er registrert død på Øvsttun 1815. Versonen Knut Brynildsen er det skifte etter 1820 på garden Jordal i Arne skipreide. Der er alle 10 borna lista opp, òg dei som kom etter 1801. Kona hans, Anne Margrethe Jansd., er truleg den Margrethe J. som døyr 1843 på Sælen (kor dottera Dønnet budde).Vidare er Ole Sjursen og Dønnet Brynildsd. funne vigde i Voss 1721, medan Morten Sjursen og Ålit Olsdtr. er funne vigde i Førde 1725. Morten S. er lengre attende av slekt frå Berg i Jølster. Ei Dønnet B. er dessutan funne død på Voss med alder som høver til ho i Fana (for der er ho ikkje død).Dette var berre litt av det som er funne dei siste dagane og som eg tenkte ein og annan kunne ha nytte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.