Gå til innhold
Arkivverket

[#8627] caspar el karl Henrik el Heinric Voigt


Gjest Solveig Ødegård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Ødegård

Er det noen som vet mer om ham? Iflg bygdebøkene fra Etne levde han fra:1751 til 1819 Det står ingenting der om hvor han kom fra. Han giftet seg i 1787 med Anne Marie Heglund f 1764, datter av presten Japhet Hegelung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Solveig.Jeg lurer på om du har husket å sjekke etterlysningen din om presten Japhet i det siste. Her rykker man så fort nedover i køen at det kan se ut som om det ikke har kommet flere innlegg siden det man så sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Ivar Rotvoll Tautra

Hei, Caspar Henrich (eller Carl Henrich som han nokså visst vart kalla i det daglege)Voigt var fødd 5. juni 1753, truleg i Larvik. Iallfall var han son av kaptein Ulrich Christian Voigt og hustru Christine Braun. Eg vil rå deg til å lesa Personalhistorisk Tidsskrift 1975, s. 53-68 og 93-116. Her hadde Per V. Hirsch ein fyldig artikkel, 'En slekt Voigt fra Holsten', om nettopp denne slekta.Er me i slekt kanskje? Sjølv stammar eg frå Ulrich Fredrik Voigt, f. 1802, nest yngste sonen til Caspar Henrich Voigt i Etne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Ødegård

Ja, vi er vel det da, om enn langt ute eller bak i slekta. Så langt jeg har funnet ut er vår ane Wenche Christiane Dahl, datter av Carl H Voigt og Anne MArie Heglund. AMH var datter av Japhet Pedersen Heglund og Wilhelmine Marie DAhl fra Rosendal TAkker for tilbakemelding både til PIRT og BK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.