Gå til innhold
Arkivverket

[#8633] Olav Bendixen ,Fossheim i Jølster f.ca.1645


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg skulle gjerne ha visst litt mer om denne karen . I tellingen av 1701 finner jeg ham på Fosseim i Jølster i en alder av 55 år .Han står oppført med sønnen Ole 8år.Hvem var O.B. gift med , hvem var foreldrene hans , når døde han og vilke andre barn enn sønnen Ole hadde han? Det var mange spørsmål på en gang , men jeg håper noen kan hjelpe meg et stykke på vei. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Barbara Lose

Hei Rune,jeg støter på dette gamle temaet fordi jeg er på jakt etter opphav til Ole Olsen Fossheim, som giftet seg 12. juli 1712 med Ragnille Andersdatter Sunde.Ifølge Familysearch er Ole Olsen født 'about 1688'. Jeg tror likevel han kunne være identisk med 8 år gammel O.O., sønn til Olle Bendixen i Manntal 1701.Etter 4 1/2 år finnes det kanskje noen leser som har informasjoner om denne familien?Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Barbara.Ja, jeg har ikke kommet noe lengre med dette problemet, men det skal sies at jeg ikke har brukt mye energi på å finne svaret heller.Jeg har imidlertid antatt det samme som deg, at Ole Olsen Fossheim var sønn av Olle Bendixen. Vi kan dog leve i håpet om at nye brukere av dette forumet kanskje har noe å bidra med i sakens anledning. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.